Door je bestelling geef je te kennen dat je met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat.
Alle op de website en op de bestelformulieren genoemde prijzen zijn in euro's, exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld of per e-mail overeengekomen. De prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en typefouten en gelden voor het lopende jaar. Voor verzending zijn meerdere keuzemogelijkheden waardoor de totaalprijs pas bij het afrekenen zichtbaar wordt. Eventuele aanbiedingen gelden niet voor al geplaatste bestellingen.
Bestellingen vanuit Nederland en België worden in behandeling genomen. Andere landen nemen we in principe niet in behandeling. Uitzondering maken wij voor mensen die Nederlands spreken en in het buitenland wonen. Ook hierbij is de levering op eigen risico, zijn kosten van verzending altijd voor rekening van de koper en adviseren wij aangetekend te verzenden.
De artikelen zijn uitsluitend bestemd voor normaal particulier gebruik.
Wanneer je specifieke vragen hebt over bijvoorbeeld maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij je vooraf contact met ons op te nemen.
De kleuren van de artikelen proberen wij zo nauwkeurig mogelijk op de foto's te presenteren. Het kan echter voorkomen dat ze iets afwijken door bijvoorbeeld de kleurinstellingen en mogelijkheden van je beeldscherm, de lichtinval etc.
Mocht het product niet naar wens zijn, dan kun je dit binnen 14 dagen (alleen in overleg!) in de originele verpakking terugsturen. De kosten en risico van schade of zoekraken van de retourzending zijn voor de klant. Je ontvangt na onze beoordeling binnen 14 dagen je geld retour op jouw rekening of indien gewenst een andere maat of product.
Wij kunnen eventueel een waardevermindering in rekening brengen wanneer;
- een product is /producten zijn beschadigd, gebruikt of incompleet zijn;
- een product is voorzien van een label en het label is verwijderd.
Voor lichaams gedragen producten zoals de stomahoesjes en -banden geldt i.v.m. de hygiëne uiteraard dat dit in een niet geopende verpakking en met een niet verbroken verzegeling behoort zijn.
Veel van onze producten zijn hygiëneproducten, te herkennen aan de sealsticker. Hierdoor kun je ze normaal gesproken niet passen en daarna omruilen omdat de zegel niet verbroken mag zijn. Met de ruilgarantie optie kan dat wel. Mits compleet, schoon, gepast over eigen ondergoed en in originele verpakking! je kunt, indien mogelijk, voor ruilgarantie kiezen zodra je het product gaat bestellen. Bij boxers en slips is een ruilgarantie niet mogelijk.
Na betaling wordt het bestelde product binnen 5 dagen naar het door jou opgegeven adres verzonden. Dit geldt alleen indien het product op voorraad bij ons is. Is het product niet op voorraad dan laten we door middel van een email weten wat de verwachte levertijd is. Je mag natuurlijk altijd voordat je besteld informeren naar de verwachte levertijd.
Bestellingen waarvan de betaling binnen 10 dagen niet binnen zijn, krijgen een mail waarin wordt bevestigd dat de betalingstermijn is verstreken en zal naar het opgegeven mailadres op het bestelformulier een mail worden verzonden dat de opdracht wordt geannuleerd.
De levertijd is een streeftermijn, we behouden ons het recht dat een bestelling door overmacht* langer kan duren. Lukt het niet om je bestelling binnen 14 dagen te kunnen leveren, zullen wij zo spoedig mogelijk bericht geven van het oponthoud en de verwachte levertijd. Indien het betreffende product niet (meer) leverbaar is zullen we u hiervan ook zo snel mogelijk op de hoogte stellen.
* Onder overmacht wordt in het algemeen verstaan: alle onvoorziene omstandigheden ten gevolge waarvan nakoming redelijkerwijs niet van ons gevergd kan worden. Overmacht is ook aanwezig indien een toeleverancier ons niet of niet tijdig de benodigde materialen levert waardoor wij ons product niet binnen de gestelde termijn kunnen leveren.
Wij hebben geen invloed op de dag dat DPD, DHL of PostNL het bij je bezorgd. Je krijgt een e-mail van de gekozen vervoerder met een track en trace code en kunt dit zo zelf in de gaten houden. Indien je niet thuis was kun je een nieuwe bezorgafspraak met hen plannen of het pakket bij een DPD, DHL of PostNL punt ophalen.
Indien de vervoerder het een heeft aangeboden en je het pakket ook niet hebt opgehaald vanaf het punt, wordt het retour naar ons gestuurd. Bij retour ontvangen pakketten die nogmaals moeten worden verzonden zijn de verzendkosten voor de klant.
De verzending gebeurt voor risico van de koper. Design your stoma draagt zorg voor een veilige en discrete verpakking maar is niet aansprakelijk voor vertraging, schade, vermist raken of diefstal tijdens de verzending. We raden daarom ook aan om het pakket aangetekend te laten verzenden zodat de inhoud vergoed is.
We vergoeden geen zoekgeraakte bestellingen. Wij zullen alles wat binnen ons bereik ligt om te achterhalen waar de order zich kan bevinden en beklag hierover doen bij het postbedrijf. Zelf dien je hier ook achteraan te gaan.
Bij brievenbuspost is de inhoud niet verzekerd tegen schade en diefstal. Het risico van schade of verlies tijdens verzending kan worden verminderd door de optie aangetekend pakketverzending te kiezen (vergoedt tot € 500,00). Dit raden we zeker aan bij grotere bestellingen!
Wij doen ons uiterste best, ondanks dat wij puur uit vrijwilligers bestaan, een goed product te leveren, doch zijn niet aansprakelijk voor enigerlei schade in welke vorm dan ook, die het gevolg zou kunnen zijn van gebruik of de ongeschiktheid van het door ons geleverde product. Indien je twijfelt of onze producten voor je geschikt zijn kun je dit het beste met jouw stomaverpleegkundige overleggen.
Design your stoma is gerechtigd een bestelling (per e-mail) te weigeren, ingevolge een ernstige tekortkoming van de klant met betrekking tot de bestelling of elke andere bestelling of overeenkomst waarbij de klant betrokken is.
Design your stoma behoudt zich het recht voor om de leveringsvoorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen of aan te vullen.
Op deze overeenkomst is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Stichting Stomaatje. Partijen zullen zich eerst tot het uiterste inspannen om tot een oplossing te komen, alvorens naar de rechter te gaan.